Giftshirts.eu Majice.com.hr Majice.si Giftshirts.eu

Povijest majica: od radne majice do putujuće umjetnosti

Povijest majica: od radne majice do putujuće umjetnosti

Pojam "majica" dio je rječnika otprilike jedno stoljeće. Prvih nekoliko majica izrađeno je i korišteno prije više od stotinu godina, a njihova popularnost s godinama samo raste. Zaboravite na večernju haljinu ili smoking - obična ili tiskana majica može vam u potpunosti promijeniti izgled. Ovaj je jednostavni odjevni komad garderobe mnogo puta bio meta mnogih pogleda i dobio je veliku pažnju na modnim događanjima.

Koja je tvoja omiljena majica? Prigodna ili dizajnerska, smiješna ili politička, ona koja prikazuje vaš omiljeni glazbeni bend, lik, mjesto, šalu ili citat? Mogućnosti su zaista ogromne. Zapravo, globalno tržište godišnje proizvede više od 13 milijardi majica, a samo Amerikanci svake godine kupe 2 milijarde. I kako je ovo skromno rublje postalo onaj neizostavni predmet koji svi imamo u ormarima? Za to se možemo zahvaliti pobunjenicima, rockerima, političkom pokretu i Miki Mausu.
 

Isprva poput potkošulje

Ono što danas znamo kao majicu, Cooper Underwear Company prvi je predstavio oko 1904. godine kao "majicu za samce". Rastezljiva potkošulja koja ne zahtijeva dugmad, t.j. komad odjeće koji ne treba popravljati, namijenjen samcima bez vještina šivanja. S novom tehnologijom pletenja pamučne majice mogle bi se masovno proizvoditi i bile su mnogo ugodnije od tada vrlo modernih flanelastih. Za tadašnje pionire, poput P.H. Hanes Knitting Company i Fruit of the Loom, posao je procvjetao u trenu.

Isprva kao potkošulja, kasnije radna košulja

Budući da je izrada takvih majica bila jeftina, a bile su ugodne za nošenje i lako ih se pralo, brzo su postale neizostavan komad rublja za mnoge mladiće u Americi. Prvo su ih masovno koristili u američkoj mornarici, a zatim radnici u mnogim industrijskim i građevinskim strukama. U početku su ih ti nosili kao potkošulju, ali u vrućim danima su sve više počeli radili samo u njoj. To je majicu učinilo vrlo popularnom radnom odjećom.

Iako je većina tadašnjih proizvođača majicu reklamirala i kao "majicu za sport ili razonodu", "pravi muškarci" koristili su je samo kao potkošulju. To je, sve dok se nisu pojavili holivudski pobunjenici.
 

Pobunjenici i uzori

Pedesetih godina prošlog stoljeća buntovne holivudske zvijezde pretvorile su radnu majicu u modnu ikonu. Postoji li netko među vama tko ne zna ulogu Marlona Branda u filmu Ulični automobil zvan Desire ili ikonskog Jamesa Deana u Pobunjeniku bez razloga? Nastupima u ovim poznatim filmovima nošenje majice ubrzo je postalo ne samo prihvatljivo već i "kul".

Marlon Brando u filmu A Street Car Named Desire

Otprilike u isto vrijeme, napredak u sitotisku također je otvorio nove mogućnosti za tisak na majice. Tisak na majice postao je kvalitetan, postojan i pristupačne cijene. Mnoge tvrtke, uglavnom sa sjedištem u Floridi, počele su primjenjivati nazive i znakove odmarališta na majice. Tako su tiskane majice postale vrlo poželjan suvenir. Tropix Togs tvrtka je s prvom majicom Miki Mausa pokrenula lavinu licenciranih majica na polju filma, glazbe i zabave.
 

Godine konačnog priznanja

U 60-ih i 70-ih majica je postala idealna osnova za "nosivu umjetnost". Zbog tehnološkog napretka, tiskanje majica postalo je jednostavno i jeftino, a ljudi su ih počeli koristiti za izražavanje svojih stavova i razmišljanja. Majice s natpisima postale su umjetnost i izraz mislilaca.

U tom su se razdoblju pojavile mnoge poznate majice koje su postale simbol vremena i generacija tog doba: majica s kravatom pokreta Flower Power, političke majice s antiratnim porukama i provokativne parole punk pokreta.

Žene su majicu usvojile kao svoju 70-ih godina i tako je majica postala uniseks. Nešto kasnije postale su i dvobojne, a tvrtke poput Coca-Cole u njima su pronašle potencijal za oglašavanje. Vremenom je promotivna majica postala jedan od najpopularnijih promotivnih artikala.

U tom su razdoblju stvorene i zimzelene majice poput logotipa rock bendova (Rolling Stones, Pink Floyd ...), jarko žutih majica sretnog lica (Smile) i nezaboravne majice Miltona Glasera "I ♥ NY", da nabrojimo samo neke. Ove su majice i danas tržišni hit. Čak su i vrhunski dizajneri poput Yves-Saint Laurenta u svoje kolekcije uvrstili modne majice koje su se u većini slučajeva od klasičnih razlikovale samo cijenom.

I ♥ NY i Mickey Mouse majice
 

Još 10 zanimljivih činjenica o majicama i njihovoj povijesti

  • F. Scott Fitzgerald prvi je put upotrijebio riječ majica u romanu S ove strane raja (This Side of Paradise) iz 1920. godine.
  • Mnogi od vas možda već znaju da je prva promotivna majica ikad napravljena za Čarobnjaka iz Oza 1939. godine. Ovaj film prikazuje trio iz Oza odjevenih u zelene majice, koje podsjećajući na moćnika iz Smaragdnog grada.
  • 1905. Godine majica je postala dio uniforme američke mornarice. U to je vrijeme mornarica tražila bijelu majicu bez dugmeta. Nekoliko godina kasnije, tijekom Prvog svjetskog rata, počele su je koristiti i druge grane američke vojske.
  • Jeste li znali da se prva tiskana promotivna majica pojavila na naslovnici časopisa Time u srpnju 1942?  Na naslovnici je bio vojnik u majici vojne škole Army Air Corps.
  • Sredinom 1960-ih prva psihodelična majica izrađena je s bojom za tkanine, koja se tada koristila samo za posteljinu i zavjese. Brzo naprijed do 1969. godine, stil se probio na glazbeni festival Woodstock, gdje su promotivne majice s kravatom postale dominantni modni trend koji traje i danas.
  • Kultna majica "I ♥ NY" stvorena je 1970. godine. Dizajnirao ju je dizajner Milton Glaser kako bi promijenio stigmu protiv New Yorka i promovirao turizam.
  • Najskuplja majica na svijetu košta 400.000 dolara. Napravljena je od organskog pamuka, a također sadrži set od 16 dijamanata ušivenih u tkaninu, ukupne vrijednosti 9 karata. Nije baš majica koju treba nositi na piknik svog šogora, zar ne?
  • Mokri pamuk je jači od suhog i može upiti dvadeset puta više vode od vlastite težine.
  • Svjetski rekord za najviše presavijenih majica u jednoj minuti je 23. 2009. godine postavio ga je Graeme J. Cruden iz Manchestera.
  • 21. lipnja je Međunarodni dan majica, svjetska proslava vjerojatno najveće kultne odjeće na svijetu.

Možemo zahvaliti pobunjenicima, filmskim zvijezdama
 

Bezvremensko popularne

Majica je jednostavno seksi, udobna za nošenje, svestrana i s pristupačnom cijenom. Popularna je među holivudskim zvijezdama, glazbenicima, modelima, intelektualcima te među svakodnevnim muškarcima, ženama i djecom. Danas majice po mjeri izražavaju naše političke stavove, ujedinjuju nas u zajedničke ciljeve, podsjećaju na omiljene uspomene ili nasmijavaju ljude oko nas.

DTG (direct to garment) tehnologija pisača danas omogućava proizvodnju visokokvalitetnih i jedinstvenih majica po vrlo povoljnoj cijeni. Ovo rješenje omogućuje bezgraničnu kreativnost u dizajniranju vlastitih majica, a time i njihovu snažnu vrijednosti poruke. Majica je tijekom povijesti bila medij za razmjenu poruka, a sada je, uz nove tehnologije, za malo novca mogući medij za svakoga.

DTG (direct to garment) tehnologija

Posljednjih godina vrlo su popularne web stranice na kojima možete dizajnirati svoju jedinstvenu majicu na posebnim aplikacijama. Tvrtka vam ju po finaliziranju dostavi na dom. Dizajn je jednostavan i ne zahtijeva posebna znanja. Jedna od takvih stranica su i majice.com.hr, gdje godinama proizvode kvalitetne tiskane majice.
 

Majice su izvrstan alat za oglašavanje

Koristite li majice za oglašavanje svog posla? Ako ne, svakako biste trebali. Navedimo samo nekoliko činjenica u prilog ovoj tvrdnji. Ako vaš kupac u svojoj garderobi ima lijepo dizajniranu i visokokvalitetnu majicu vaše tvrtke, koju također ponekad koristi, vaša će tvrtka sigurno biti vrlo pozitivna u njegovim razmišljanjima. No dok on nosi vašu majicu, ona postaje vaš putujući reklamni pano i širi vašu poruku ili brand. Ovo je definitivno s vrlo povoljnom cijenom rješenje za oglašavanje.

Advertising Specialty Institute u svom istraživanju sve je potkrijepio brojevima koji to govore. Promotivna majica tijekom svog života generira 3400 impresija, što znači da majica koja košta 7 EUR ima CPI - cijenu po pregledu od 0,002 EUR. Ovo je rezultat koji je vrlo teško postići bilo kojom drugom vrstom oglašavanja. Činjenica da 63% potrošača drži i koristi svoju promotivnu majicu više od godinu dana te da 80% potrošača ima barem jednu promotivnu majicu kod kuće samo potvrđuje da su majice savršen promotivni poklon.

Međutim, kvaliteta majica i tisak, koji moraju biti zanimljivi i moderni, vrlo su važan čimbenik prilikom darivanja promotivnim majicama. Jer postoji vrlo tanka linija između vašeg poslovnog partnera koji nosi majicu ili majicom, koja leži u ormaru nekorištena. Brand Habeco promotivnih poklona ima više od 30 godina iskustva u tiskanju i prodaji promotivnih majica i tisuće zadovoljnih kupaca, što je osiguralo da ćete vi i vaši primatelji poklona dugo vremena nositi promotivne majice.

Posjetite našu web stranicu Habeco Gifts na kojoj objavljujemo članke o darovima i darivanju.

NAJVEĆI IZBOR
Najveći izbor majica, puloveri, kapi i pregača
KVALITETA
Tiskamo samo na kvalitetne majice i sa postojanim bojama.
KONKURENTNE CIJENE
Najbolje cijene za vrhunsku kvalitetu.
jedinstvenost
Jednostavno uradi potpunojedinstvenu majicu ili pulover.